Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης

Είναι γεγονός πως οι Έλληνες οδηγοί έχουμε αρκετές κακές συνήθειες, συνήθειες που προέρχονται είτε από τη νοοτροπία απέναντι σε κανόνες και την γενικότερη ψυχολογία που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους είτε ουσιαστικά απο ελλειπή γνώση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Ipsos  (https://www.ipsos.com/en) σε 11 ευρωπαϊκές χώρες, το 75% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν πάντα τον ΚΟΚ, ενώ οι Έλληνες οδηγοί συγκεκριμένα χαρακτηρίζονται από ευέξαπτη και επιθετική συμπεριφορά και παρατηρούνται να διακατέχονται από ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση για τις οδηγικές τους ικανότητες.

Παράλληλα, οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζονται πρώτοι σε αρνητική επιδοση 8,9/20, όταν ο μέσος όρος των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα είναι 7,5/20, παραβιάζοντας περισσότερο από όλους την απαγόρευση κίνησης στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με ποσοστό 27%!

Ας αφιερώσουμε κάπου εδώ λίγα λόγια σχετικά με την σημασία των ΛΕΑ.

Η Λ.Ε.Α. είναι η δεξιά στενή λωρίδα και διαχωρίζεται από τις άλλες με μια συνεχή και όχι διακεκομμένη διαγράμμιση. Η συνεχής διαγράμμιση υπενθυμίζουμε πως δεν προβλέπεται να πατηθεί, παρά μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Και για αυτό ακριβώς προορίζεται και η Λ.Ε.Α.: αποκλειστικά και μόνο για την αντιμετώπιση εκτάκτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών!

Επιπλέον χρήση της Λ.Ε.Α. κάνουν και οχήματα συντήρησης που ανήκουν σε αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες ή σε εταιρείες που λειτουργούν, συντηρούν και εκμεταλλεύονται τον αυτοκινητόδρομο. Οποιαδήποτε άλλη χρήση των Λ.Ε.Α., εξαιρουμένων των περιπτώσεων που εμφανιστεί βλάβη στο όχημα ή η Τροχαία υποδείξει, απαγορεύεται.

Βάσει του νέου ΚΟΚ η χρήση των Λ.Ε.Α., έστω και για ελάχιστο χρόνο όπως π.χ. για προσπέραση, κατατάσσεται στις παραβάσεις αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς.

Σε περιπτώσεις παράβασης προβλέπεται η επί τόπου αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες, χωρίς την επιβολή διοικητικού προστίμου.

Είναι αρκετά σαφές ωστόσο (και όχι λόγω της βαρύτητας του προστίμου) πως, εάν η Λ.Ε.Α. είναι κατειλημμένη, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει επείγουσες ανάγκες συνανθρώπων μας!

Συνεπώς ο σεβασμός του ΚΟΚ στην περίπτωση των Λ.Ε.Α. έχει να επιδείξει όχι μόνο πειθαρχία στους νόμους, αλλά κυρίως αίσθηση κοινωνικής ευθύνης και ευσυνειδησία!

Οδηγείτε με ασφάλεια και υπευθυνότητα!

Σχολή Οδηγών Γιάννης Αδάμ