Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας φαίνεται πως σιγά σιγά θα κυριαρχήσουν, χωρίς όμως να γνωρίζουμε πώς πραγματικά θα εξελιχθούν στο μέλλον. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες επενδύουν στην παραγωγή τους με κοινό στόχο την ανάδειξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως την κυρίαρχη τάση του μέλλοντος. Ήδη μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι Audi και Porsche επενδύουν σε αυτά και αναπτύσσουν ηλεκτρικά μοντέλα. Στην Ελλάδα τα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκαναν την εμφάνισή τους το 2014 και από τότε η αγορά εμπλουτίζεται συνεχώς από τέτοια μοντέλα.

Τεχνολογία: το Τώρα και το Μέλλον

Δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως η βιώσιμη ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα είναι εδώ για να μείνει και πως θα είναι στο επίκεντρο της προσοχής στην τεχνολογία αυτοκινήτων για τα επόμενα χρόνια. Αυτή τη στιγμή οι κατασκευαστές δεν έχουν άμεση επαφή και έλεγχο με την ανάπτυξη των δικτύων φόρτισης και τη χρήση ενέργειας, αλλά πιθανότατα θα ασοληθούν περισσότερο με την ανάπτυξη αυτών, ώστε η εμπορική απήχηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να απογειωθεί.

Το αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επιβιώσουν στο μέλλον εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η διαθεσιμότητα εναλλακτικών λύσεων για τα ορυκτά καύσιμα και η προσβασιμότητα σε δημόσιους φορτιστές. Οι φορτιστές θα πρέπει να είναι εύκολα διαθέσιμοι, να είναι πολλοί αν οι αγορές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξηθούν ραγδαία και φυσικά να καλύπτουν τις ανάγκες όλου του πληθυσμού, ειδικά σε σύγχρονες μεγαλουπόλεις, όπου ο πληθυσμός είναι μεγάλος. Το μόνο σίγουρο είναι πως η τεχνολογία των μπαταριών εξελίσσεται σταδιακά σε πολλούς τομείς, όπως η υλική τους υπόσταση, η χωρητικότητα αλλά και το βάρος τους.

Οικονομία

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τείνει να κοστίζει λιγότερο σε διάφορους τομείς απ’ ότι άλλα αυτοκίνητα. Αρχικά, σε αυτά τα οχήματα δεν υπάρχει κινητήρας και γενικότερα τα service είναι κατά μέσο όρο έως και 60% φθηνότερα σε σχέση με αυτά ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης μεγάλη εξοικονόμηση στο κόστος χρήσης λόγω της πολύ χαμηλότερης τιμής του ηλεκτρισμού σε σχέση με τα υγρά καύσιμα, όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο, αφού στην Ελλάδα το μέσο κόστος ρεύματος για τα 100 χιλιόμετρα ανέρχεται περίπου στο 1,3 ευρώ. Τέλος, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρώνεις τα τέλη κυκλοφορίας, αφού αυτά τα οχήματα δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους.

Πρατήρια Φορτιστών

Στην Ελλάδα μέχρι σήμερα υπάρχουν αρκετοί ιδιωτικοί αλλά και δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η εύρεσή τους γίνεται εύκολα από διάφορες ιστοσελίδες και εφαρμογές αλλά και από το Google Maps. Παρόλα αυτά, ενώ η εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζεται με πολύ μεγάλο ρυθμό, οι υποδομές φόρτισης δεν εξελίσσονται παράλληλα. Εκτός από λίγες χώρες που αποτελούν εξαίρεση, όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και η Νορβηγία, η καθυστέρηση στις υποδομές φόρτισης συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.

Αγορά Ηλεκτρικού Οχήματος

Εκτός από το χαμηλό κόστος χρήσης, η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου περιλαμβάνει και άλλες διάφορες παροχές, όπως μειωμένο ΦΠΑ, τέλη κυκλοφορίας αλλά και κρατική επιχορήγηση. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν καταβάλλουν τέλος ταξινόμησης, δεν πληρώνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας, αφού έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και δεν έχουν τεκμήριο και φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Στην χώρα μας, όπως και σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, έχει θεσπιστεί μια κρατική επιδότηση, ώστε να δοθούν επιπλέον κίνητρα στους πολίτες για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. Στην Ελλάδα μια τέτοια αγορά επιδοτείται ανάλογα με την αρχική τιμή αγοράς του αυτοκινήτου, με το ποσοστό επιδότησης να κυμαίνεται από 15-20%.

Οδηγείτε με ασφάλεια και υπευθυνότητα!

Σχολή Οδηγών Γιάννης Αδάμ